Privacyverklaring
Privacybeleid
Fadli Zorg Servicebureau hecht veel waarde aan de privacy van haar medewerkers, zorgprofessionals, kandidaten, opdrachtgevers en leveranciers. Wij gaan zorgvuldig om met persoonsgegevens die worden vastgelegd of verwerkt. In dit privacy statement leggen wij uit waarom wij bepaalde informatie verzamelen, hoe wij de privacy beschermen, welke rechten er zijn en onder welke voorwaarden wij informatie aan anderen verstrekken. We zetten ons in om de vertrouwelijkheid en integriteit van persoonsgegevens te waarborgen.
Wet en regelgeving
Fadli Zorg Servicebureau verwerkt (persoons)gegevens in overeenstemming met de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). We verzamelen alleen gegevens voor specifieke doeleinden en zorgen ervoor dat de vertrouwelijkheid van deze gegevens gewaarborgd blijft.
In sommige gevallen maken we gebruik van de diensten van andere partijen die namens ons (persoons)gegevens verwerken, bijvoorbeeld voor de salarisverwerking en opleiding van medewerkers en zorgprofessionals. Om ervoor te zorgen dat ook zij zorgvuldig met deze gegevens omgaan, sluiten we verwerkersovereenkomsten met deze partijen af. We blijven echter altijd verantwoordelijk voor de bescherming van deze gegevens.
Bovendien zijn we verplicht om (persoons)gegevens te delen met andere partijen vanuit wet- en regelgeving of op basis van contractuele bepalingen, zoals bijvoorbeeld met de belastingdienst. Het kan ook nodig zijn om (persoons)gegevens te delen met andere partijen als onderdeel van onze dienstverlening, bijvoorbeeld met opdrachtgevers.
Doel van de verwerking
Bij Fadli Zorg Servicebureau verzamelen en verwerken we uitsluitend (persoons)gegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van onze dienstverlening op het gebied van bemiddeling en detachering of in het kader van werkgeverschap. We zorgen ervoor dat we niet meer gegevens verzamelen dan nodig en dat we de verzamelde gegevens met de grootste zorgvuldigheid en vertrouwelijkheid behandelen.
Om de medewerkers, toekomstige zorgprofessionals en kandidaten van ons bedrijf zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzamelen wij (persoons)gegevens voor verschillende doeleinden:
* Om een werkgevers- of personeels-/arbeidsbemiddelingsrelatie aan te gaan en te onderhouden;
* Om de geschiktheid van een persoon voor een specifieke functie of opdracht te beoordelen en zijn of haar beschikbaarheid vast te leggen;
* Om te beoordelen of de medewerker in aanmerking komt voor (premie)korting of subsidies en om te zorgen dat hij of zij onder een (premie)korting- of subsidieregeling valt;
* Om te voldoen aan re-integratieverplichtingen;
* Om toegang te geven tot onze besloten web- en mijnomgevingen, portals en ons intranet; om te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving.
Welke (persoons)gegevens
Bij Fadli Zorg Servicebureau verwerken wij verschillende soorten gegevens, zoals NAW-gegevens, e-mailadres, telefoonnummer, contactgegevens, nationaliteit, geboortedatum- en plaats, geslacht, burgerlijke staat, curriculum vitae (CV), werkervaring, bankrekeningnummer, opleiding- en scholingsgegevens, (kopie), gegevens over beschikbaarheid en verlof, getuigschriften, referenties, (kopie) pasfoto, (kopie) ID-bewijs, BSN, (kopie) werkvergunning en (kopie) verblijfsvergunning. Als wij een gebruikersnaam en wachtwoord verstrekken voor toegang tot onze besloten web- en mijnomgevingen, portals en/of ons intranet, worden ook deze gegevens door ons verwerkt. Wij verzamelen en verwerken deze gegevens alleen voor specifieke doeleinden, zoals het aangaan en onderhouden van een werkgevers- of personeelsrelatie, het beoordelen van geschiktheid voor een functie of opdracht, het naleven van wet- en regelgeving, het verstrekken van toegang tot onze systemen en het nakomen van re-integratieverplichtingen.
De zakelijke relaties en opdrachtgevers
Fadli Zorg Servicebureau zal de gegevens die verzameld zijn over zakelijke relaties en opdrachtgevers gebruiken voor de volgende doeleinden:
* Om hen in staat te stellen gebruik te maken van onze dienstverlening of om gebruik te maken van hun dienstverlening;
* Om een handelsrelatie aan te gaan en te onderhouden;
* Om overeenkomsten over opdrachten af te sluiten en deze uit te kunnen voeren;
* Om hen te informeren over onze dienstverlening en overige activiteiten, bijvoorbeeld via e-mail, nieuwsbrieven en bedrijfsmagazines.
* Om toegang te kunnen verlenen tot ons inplansysteem, onze besloten web-omgevingen en portals; om geldende wet- en regelgeving na te kunnen komen.
Welke gegevens
Fadli Zorg Servicebureau verwerkt diverse gegevens, waaronder (zakelijke) NAW-gegevens (naam, adres, vestigings-/woonplaats), e-mailadres, gegevens voor het onderhouden van de relatie, en functie- en contactgegevens. Als er een gebruikersnaam en wachtwoord is verstrekt om toegang te krijgen tot het inplansysteem, de besloten web- en mijnomgevingen en portals, worden deze gegevens ook door ons verwerkt.
Algemeen
Bij het verwerken van persoonsgegevens houden we ons altijd aan de grondslagen die zijn vastgelegd in de AVG. We baseren ons op deze grondslagen voor:
* de uitvoering van een overeenkomst;
* het voldoen aan wettelijke verplichtingen;
* ons gerechtvaardigd belang, waarbij we eerst afwegen of ons belang zwaarder weegt dan de belangen van de betreffende persoon op het gebied van privacy.
Bewaartermijn van gegevens
Als we persoonsgegevens bewaren, is ons uitgangspunt dat we deze gegevens niet langer bewaren dan nodig is voor het doel waarvoor we ze verwerken. Hierbij houden we uiteraard rekening met de wettelijke bewaartermijnen om te voldoen aan de geldende regelgeving.
Rechten
Conform de AVG heeft u het recht om de persoonsgegevens die wij verwerken:
* in te zien;
* een kopie te ontvangen;
* te laten wijzigen;
* aan te laten vullen;
* te laten beperken;
* over te laten dragen;
* te laten verwijderen.
Bovendien kunt u informatie opvragen over de verwerking van persoonsgegevens door Fadli Zorg Servicebureau, bezwaar maken tegen het gebruik van de persoonsgegevens en eerder gegeven toestemming intrekken.
Vragen en contact
Indien u vragen en/of opmerkingen heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens of als u gebruik wilt maken van uw rechten, kunt u een e-mail sturen naar info@fadlizorg.nl
Datum en aanpassing van het privacy statement
Fadli Zorg Servicebureau behoudt het recht om op elk moment wijzigingen aan te brengen in dit privacy statement. Indien deze wijzigingen op jou van toepassing zijn, zullen wij deze wijzigingen rechtstreeks aan jou communiceren.