Algemene voorwaarden

Definities

  1. nl: Fadli Zorg Servicebureau, gevestigd te Schiedam onder KvK nr. 89002822.
  2. Klant: degene met wie Fadli Zorg Servicebureau een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Fadli Zorg Servicebureau en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle  bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Fadli Zorg Servicebureau.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van Fadli Zorg Servicebureau zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld.
  3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

Aanvaarding

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding behoudt Fadli Zorg Servicebureau zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
  2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt Fadli Zorg Servicebureau slechts nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.Bovenkant formulier

Prijzen

  1. Alle prijzen die Fadli Zorg Servicebureau hanteert zijn in euro’s, zijn in en of exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen die Fadli Zorg Servicebureau hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Fadli Zorg Servicebureau te allen tijde wijzigen.
  3. Indien partijen voor een dienstverlening door Fadli Zorg Servicebureau een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
  4. Fadli Zorg Servicebureau is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
  5. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uitvalt, dient Fadli Zorg Servicebureau de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  6. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uitvalt, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  7. Fadli Zorg Servicebureau heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  8. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Fadli Zorg Servicebureau prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  9. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Fadli Zorg Servicebureau op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Bovenkant formulier

Gevolgen van niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan behoudt Fadli Zorg Servicebureau zich het recht voor om een incassobureau in te schakelen. Alle hieraan verbonden kosten komen voor rekening van de klant.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Fadli Zorg Servicebureau.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Fadli Zorg Servicebureau zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Fadli Zorg Servicebureau op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Fadli Zorg Servicebureau, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Fadli Zorg Servicebureau te betalen.

Herroepingsrecht

  1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:
  • De bedenktijd van 14 dagen zoals lid 1 genoemd, vangt aan:
  • Zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft gesloten
  • Zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen.
  1. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via INFO@FADLIZORG.NL, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van Fadli Zorg Servicebureau., fadlizorg.nl, kan worden gedownload

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Fadli Zorg Servicebureau te verrekenen met een vordering op Fadli Zorg Servicebureau.

Verzekering

De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:

  • Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst.
  • Zaken van Fadli Zorg Servicebureau die bij de klant aanwezig zijn.
  • Zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd.

De klant geeft op eerste verzoek van Fadli Zorg Servicebureau de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Fadli Zorg Servicebureau enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen.

Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Fadli Zorg Servicebureau voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit, overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap.
  2. Fadli Zorg Servicebureau heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Fadli Zorg Servicebureau tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Fadli Zorg Servicebureau tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Informatieverstrekking door de klant 

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Fadli Zorg Servicebureau.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Fadli Zorg Servicebureau de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Fadli Zorg Servicebureau redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Duur van de overeenkomst betreffende een dienst

  1. De overeenkomst tussen Fadli Zorg Servicebureau en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd of voor de duur van 12 Maanden, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. Na afloop van de termijn genoemd in lid 1 van dit artikel wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij een van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, respectievelijk een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
  3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de klant Fadli Zorg Servicebureau schriftelijk in gebreke stellen.

Opzeggen overeenkomst dienst voor bepaalde tijd

  1. De klant of consument kan een overeenkomst betreffende een dienst die voor bepaalde tijd is aangegaan niet eerder dan na 1 (één) jaar opzeggen.
  2. Na afloop van de minimum looptijd van 1 (één) jaar kan voornoemde overeenkomst opgezegd worden door de klant met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden.
  3. Na afloop van de minimum looptijd van 1 (één) jaar kan voornoemde overeenkomst opgezegd worden door een consument met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand.
  4. Indien de overeenkomst betreffende een dienst voor minder dan 1 (één) jaar is aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.

Opzeggen overeenkomst dienst voor onbepaalde tijd

  1. De klant kan een vereenkomst voor een dienst die voor onbepaalde tijd is ingegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden.
  2. Een consument heeft het recht een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.

Geheimhouding

  1. De klant houdt iedere informatie (in welke vorm dan ook) die hij van Fadli Zorg Servicebureau ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geld voor alle andere informatie betreffend Fadli Zorg Servicebureau waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Fadli Zorg Servicebureau schade kan berokkenen.
  3. De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheimhoudt.
  4. De in de artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • Die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant.
    • Die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
  5. De in de artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan

Boetebeding

  1. Fadli Zorg Servicebureau behoudt zich het recht voor om een onmiddellijk opeisbare boete van €7.500,00 op te leggen aan de klant in geval van overtreding van het artikel over geheimhouding in deze algemene voorwaarden. Daarnaast wordt voor elke dag dat de overtreding voortduurt, een bedrag van 10% van het eerder genoemde bedrag in rekening gebracht. Bovendien heeft Fadli Zorg Servicebureau het recht om de klant onmiddellijk uit de betreffende groepen te verwijderen en de toegang tot cursussen en/of community te ontzeggen zonder restitutie van betaling.
  2. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig, en er hoeft geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
  3. Het verbeuren van de boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Fadli Zorg Servicebureau, waaronder het recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.
  4. Fadli Zorg Servicebureau is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door complicaties in verband met de beschikbaarheid of werking van informatie van derden, evenals schade die het gevolg is van het volgen van een of meerdere cursussen in strijd met de voorwaarden of voor andere doeleinden dan waarvoor de cursussen bedoeld zijn.

 

Vrijwaring
De klant vrijwaart Fadli Zorg Servicebureau tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Fadli Zorg Servicebureau geleverde producten en/of diensten.

Klachten

  1. De klant dient een door Fadli Zorg Servicebureau geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Fadli Zorg Servicebureau daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
  3. Consumenten dienen Fadli Zorg Servicebureau uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Fadli Zorg Servicebureau in staat is hierop adequaat te reageren.
  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Fadli Zorg Servicebureau gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

 

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Fadli Zorg Servicebureau.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Fadli Zorg Servicebureau ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant


Als Fadli Zorg Servicebureau een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Fadli Zorg Servicebureau verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid Fadli Zorg ServicebureauBovenkant formulier

  1. Fadli Zorg Servicebureau is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Indien Fadli Zorg Servicebureau aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. Fadli Zorg Servicebureau is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. Indien Fadli Zorg Servicebureau aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald, en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag, is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering. Ze kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Vervaltermijn


Elk recht van de klant op schadevergoeding van Fadli Zorg Servicebureau vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Fadli Zorg Servicebureau toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Fadli Zorg Servicebureau niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Fadli Zorg Servicebureau in verzuim is.
  3. Fadli Zorg Servicebureau heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Fadli Zorg Servicebureau kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Fadli Zorg Servicebureau in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Fadli Zorg Servicebureau kan worden toegerekend in een situatie onafhankelijk van de wil van Fadli Zorg Servicebureau, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Fadli Zorg Servicebureau kan worden verlangd.
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits-, internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Fadli Zorg Servicebureau één of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, worden die verplichtingen opgeschort totdat Fadli Zorg Servicebureau er weer aan kan voldoen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
  5. Fadli Zorg Servicebureau is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst Bovenkant formulier


Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging algemene voorwaarden

  1. Fadli Zorg Servicebureau is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Fadli Zorg Servicebureau zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Fadli Zorg Servicebureau.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Fadli Zorg Servicebureau bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Fadli Zorg Servicebureau is gevestigd/praktijk houdt/kantoor houdt, is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Informatie